tirsdag 13. november 2012

En ny dag

Se meg, jeg elsker så voldsomt, alt det jeg ikke kan få.
Sorgene tar jeg på forskudd, slik skal jeg målet mitt nå. 

Se meg, jeg krenger i vinden. Bladene faller av. 
Naken står jeg tilbake, i mitt selvbedrags hav. 

Se meg, jeg står i lyset. Langsomt trekkes jeg med. 
Inn til det innerste mørket, av min samvittighets sæd. 

Se meg, jeg står alene. Alt som var mitt er forlatt. 
Skjebnen er kun denne ene, avlet av valg jeg har tatt. 

Se meg jeg står ved stupet. Tvinges til å se ned. 
Frykten tar meg i svevet, krever mitt skrik etter fred. 

Se meg jeg ligger nede. Smerten er voldsom og stor. 
Skrikene kommer fra dypet, av mine løgners mor. 

Se meg jeg står i flammer. Brenner i vekkelsens ild. 
Asken som blir tilbake, er både bitter og mild. 

Se meg, jeg reiser meg langsomt. Strekker min ømme kropp. 
Løfter mitt ansikt mot lyset. Stirrer mot himmelen opp. 

Se meg, jeg skifter farge. Går i fra sort til rødt. 
Snart er tiden inne. Snart er en ny dag født. 


1 kommentar:

  1. Så fint Ingvild! Liker dette godt, kjenner både smerte og forventning ...

    SvarSlett