tirsdag 8. januar 2013

Det som ble oss til last


Gi meg en bunnløs brønn, som jeg kan fylle med svik.
Mine svik, dine svik og svik som ble oss til last.

Gi meg det vakreste tøy, som jeg kan kle på tap.
Mine tap, dine tap og tap som ble oss til last.

Gi meg det største lerret, som jeg kan male med frykt.
Min frykt, din frykt og frykt som ble oss til last. 

Gi meg det sterkeste tau, som lar meg binde fast løgn.
Min løgn, din løgn og løgn som ble oss til last.

Gi meg et hjerte av stål, som kapsler inn all sorg. 
Min sorg, din sorg og sorg som ble oss til last.

Gi meg den skarpeste kniv, som skjærer bort all smerte.
Min smerte, din smerte, og smerte som ble oss til last.

Gi meg den klareste røst, som bare bærer sannhet.
Min sannhet, din sannhet og sannhet som ble oss til last. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar